موفقیت عملیات بیت‌المقدس حاصل همدلی فرماندهانی چون متوسلیان، صیاد و کاظمی بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::جانشین رئیس ستاد ارتش گفت: با همدلی و همفکری فرماندهان متعهد و با بصیرتی چون جاویدالاثر متوسلیان، شهید کاظمی و شهید صیاد شیرازی و علی‌رغم بهره‌گیری از نیروهای اندک توانستیم بیشترین اسیر را از دشمن گرفته و خرمشهر را آزاد کنیم.

امیر سرتیپ دوم "رضا خرم‌طوسی" جانشین رئیس ستاد ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی منافقین قصد داشتند با برهم زدن نظم در کشور و ایجاد نفاق بین مردم و ارتش، کشور را آشوب زده نشان دهند، اما با هوشیاری مردم و کارکنان ارتش موفق به این کار نشدند.

وی ادامه داد: پس از اینکه استکبار در غائله کردستان در دستیابی به اهداف خود ناکام ماند، عراق جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز کرد تا با پشتیبانی ابرقدرت‌های آن زمان، اسلامی بودن  و استقلال فکری را از کشور و مردم بگیرد.

جانشین رئیس ستاد آجا با اشاره به ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس تشریح کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی اگر رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران نبود، امروز امنیت و استقلالی در کشور ما وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل جنگ با تمام بی تعهدی‌های بنی صدر، ما توانستیم رژیم بعثی عراق را که آمده بود سه روزه به تهران برسد در خوزستان متوقف کنیم و درسی فراموش نشدنی به آن‌ها بدهیم.

امیر خرم طوسی با اشاره به عملیات بیت‌المقدس اذعان کرد: در آن عملیات اگر اتحاد بین ارتش، سپاه و نیروهای بسیجی نبود شاید خیلی دیرتر از 3 خرداد 1361 خرمشهر آزاد می‌شد، اما با همدلی، همفکری و اتحاد بین فرماندهان متعهد و با بصیرتی چون جاویدالاثر متوسلیان، شهید کاظمی و شهید صیاد شیرازی و علی‌رغم بهره‌گیری از نیروهای اندک توانستیم بیشترین اسیر را از دشمن گرفته در نهایت دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کنیم.

جانشین رئیس ستاد ارتش عملیات بیت‌المقدس را الهام گرفته از جنگ خیبر دانست و گفت: این عملیات که مصادف شده بود با میلاد امام علی(ع) و با رمز امیرالمومنین(ع) شروع شد به نوعی برگرفته از جنگ خیبر و توسل رزمنده‌ها به این امام بزرگوار بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا